søndag 5. september 2010

Glittertind

Tiden har virkelig gått fort den siste tiden. Plutselig har det gått to uker siden skolestart, og jeg har ikke blogget på over en uke! Det er litt for dårlig. Uansett skal dere får høre ALT jeg har opplevd den siste uken.

Jeg kan jo starte med å fortelle at hadde rommet mitt helt for meg selv fra søndag til og med tirsdag. Skolen var blitt delt i to, og den ene halvparten skulle dra på fjelltur søndag til onsdag, den andre fra tirsdag til fredag. Jeg skulle opp på tirsdag. Det var veldig koselig, for vi var ca 20 mennesker igjen på skolen. Kun band og kunst. Vi ble fort ganske sammensveiset.

Så kom den store dagen, og vi dro opp til Glitterheim. Vi sto opp tidlig, pakket og satt klar i bussen til klokka 9. Deretter var det en fire og en halv times lang busstur opp til en busstopp, der vi måtte gå av. Fra denne stoppen gikk vi en 7-8 km lang tur til fjellhotellet. På veien opp så vi reinsdyr, fjellrev, lemmen og masse insekter. Vi fant til og med en hodeskalle. Den tok Grete vare på.

På onsdagen dro vi på fjelltur opp til en isbre. Det var en lang og ganske krevende tur, men vi kom frem tilslutt. Her ble det en heftig snøballkrig, elevene mot lærerne. Det er ikke så vanskelig å forestille seg hvem som vant.

Dagen etter skulle vi på toppen av Glittertind. Dette ble den mest krevende turen jeg noengang har vært med på, og jeg hadde helt sikkert ikke greid det alene. Jeg kom til topps, og jeg har aldri vært så stolt i hele mitt liv. Eller, jeg har aldri vært så stolt av meg selv i alle fall.

På fredagen var det samme turen ned igjen. Sto opp i sju-tiden, frokost halv åtte og gå ned til busstoppen. Bussjåføren kjørte som en kenguru, så jeg ble selvfølgelig bilsyk. Jeg lånte bort mp3-spilleren min til en på bandgruppa, og på grunn av musikken han hørte på, har bandgruppa bestemt at de skal covre åttitallssanger om til matal. Det synes jeg var litt morsomt.

Jeg rakk akkurat å spise middag etter bussturen, og måtte skynte meg for å rekke toget hjem klokken halv fem. Jeg var fremme i Trondheim rundt ti på kvelden, og ble hentet på stasjonen. Dette var alt som skjedde forje uke, i alle fall nesten.

2 kommentarer:

  1. Flott Monika, tenk at du har vært på toppen av Glittertind - fantastisk1 Det var hyggelig å ha deg hjemme en liten stund - regner med at det blir mer info fra deg nå som skolen begynner for alvor - jeg gleder meg til neste episode!

    SvarSlett
  2. Wow, Glittertind, faktisk. Du bør virkelig være stolt av deg selv - Glittertind er meget, meget imponerende.

    Håper du hadde det fint i Trondheim, savner byen jeg også. Kos deg i mens på folkehøyskolen, og skriv snart. Savner deg!

    SvarSlett