mandag 23. august 2010

Første skoledag

I dag var den første skoledagen vår, men det vil ikke si at dagen var stappfull av fag og lekselesning som mange andre dessverre må gjøre. Vår første dag startet med frokost i spisesalen klokken åtte. Jeg og Ingrid, altså romkameraten min, sto opp halv åtte og gikk sammen til frokost.

Etter et solid måltid mat møtte vi opp ved Eidsvoll-bygget for å ha morgensamling. Sjekking av fravær var på den enkle måten at vi fant en liste med navnene våre på og underskrev på at vi var tilstede. Det var en ganske grei måte å gjøre oppropet på.
På morgensamlingen ble vi introdusert for alle lærerne, og sang en fellessang. Vi fikk utdelt skolemateriell. Skrivebøker, perm, kart over området og vår helt egne sangbok.

Etter en hel haug av info gikk vi og spiste lunsj klokken elleve. Vi fikk varm lunsj, og det er vist vanlig å få. Dette lover godt!
Rundt matbordet snakket vi om diverse rykter vi har hørt om høyskolelivet, og en av tingene vi fikk vite, var at det var vanlig å legge på seg rundt 10 kg! Ikke rart alle jentene var så hysteriske når det gjaldt trening.

Etter lunsj hadde vi fri, så Ingrid og jeg syklet til byen for å se oss litt rundt. Byen er ikke så veldig stor, men den er stor nok. Alle vanlige fasiliteter er å finne i byen, og det er et ok utvalg av butikker.

Da vi kom tilbake hadde vi litt god tid, så vi gikk rundt på området og ble kjent med folk. Vi har snakket med nesten alle på hele skolen alt, men navn er noe som går inn det ene øret og ut det andre. Jeg tror jeg har lært meg seks navn tilsammen. På elever da, lærerne går med navneskilt.

Klokken tre hadde vi middag, noe indisk, kinesisk aktig noe. Er ikke helt sikker på hva det egentlig var jeg spiste, men det var masse ris til, så jeg var fornøyd.

Etter middagen dro vi på rommene våre og ordnet oss litt. Ingrid bestemte seg for å jogge seg en tur, og jeg ble så inspirert at jeg trente på styrkerommet. Første gang på hvor mange måneder at jeg faktisk trente. Det var veldig godt.

Plutselig var det mat igjen, klokken 7, og da jeg var ferdig med å spise var det bare førti minutter til vi skulle spise en gang til! Kaffe og kaker klokken halv 9. Helt sykt hvor mange ganger vi spiser på denne skolen, jeg rekker jo ikke bli sulten til måltidene.

Mens vi hadde kaffe og kaker snakket vi med ei som kom fra Litauen. Hun var skikkelig koselig, og det var morsomt å snakke engelsk. Alle sier at de er så dårlige i engelsk, men alle greier å formidle det de ønsker å si. Kanskje de ikke husker alle ordene, men med litt miming og forklaringer så forstår vi likevel.

Nå sitter jeg på det ørlille rommet der jeg skal tilbringe det neste året, mens jeg tenker at det egentlig ikke er så ille. Jeg kommer til å trives her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar