søndag 24. oktober 2010

London

Ja da, vet det. Lenge siden sist jeg skrev. Det er bare det at dagene går litt i ett på skolen, og da er det lite å skrive om. Vanene har satt seg, og dagene går. Plutselig var det høstferie, og så dro vi til London.

I det minste har jeg mye å skrive om nå, for i London skjedde det litt av hvert. Vi begynte turen klokken to på natta med buss til Rygge. Flyet lettet syv på morgenen, og vel fremme i London startet vi med en time buss til Smart Hyde Park in.

Utdeling av nøkler og orientering i London ved hjelp av undergrunnen var det neste på programmet. Etter et par bomturer fikk vi teken på tuben, og det tok ikke lang tid før vi fant frem like lett i London som i vår egen hjemby.

Resten av dagen gikk med til shopping og utforsking av parallellgata. Der var det mange små butikker og et lite kjøpesenter.

Dagen etter dro vi på Tate Moderen. Det var et fantastisk museum med mange etasjer. Jeg kjøpte en ganske morsom dagbok der. Du skal krysse av alternativer for hver dag, som beskriver dagen din best.

Vi dro også på Camden Market, og der var det mye stiligt. Likevel kjøpte jeg bare en ting på denne turen, en helt nydelig kjole. Vi hadde fritt løye frem til middag etter dette.

Etter middag ordnet vi oss til dagens høydepunkt; musikalen "We Will Rock You!" Garantert det største høydepunktet på hele turen. Alle var helt i hundre, og Marco falt helt pladask for hovedrolleinnehaveren. Så morsomt har jeg nok ikke hatt det på evigheter. Synging, dansing, lasere og masse humor.

Dagen etter dro vi på skolebesøk, og hadde ganske fritt program resten av dagen. Vi møtte opp til felles middag og dro på musikal igjen på kvelden. Vi så Chicago, men etter å ha sett We will rock you, var den egentlig en liten nedtur.

Utpå kvelden dro jeg ut med Marco, Jørgen og Criss. Vi fant en liten koselig bar med Tysk tema. Det var veldig koseligt, og vi dro hjem da de stengte. Vi avtalte at vi skulle til Camden Market dagen etter igjen, og det gjorde vi.

Etter utsjekkingen dro vi rett til Camden, spiste frokost på et tilfeldig utested vi fant og utforsket hver krik og krok av handlegaten. Jeg fant det kuleste skjørtet i hele verden, og greide å prute ned prisen til 20 pund. Det kostet egentlig 35.

Fra Camden dro jeg alene med Tuben tilbake til møtepunktet, for Band og Kunst skulle ikke dra hjem samtidig. Guttene hadde bedre tid enn meg, så jeg bare dro uten dem.

Natt til fredag var vi endelig hjemme. Det var godt å legge seg i sin egen seng med skikkelig sengetøy, men jeg kommer til å savne London. Jeg trivdes så sinnsykt godt der.